mandag 1. mars 2010

Oppsummering - februar 2010

Her er en liten oppsummering fra februar 2010.
Denne bloggen ble opprettet 6. februar, så det var spennende å se om bloggen ble tatt ibruk.
Hvis vi ser på besøkstall og antall kommentarer, så ser det absolutt ut som at den har hatt en viss nytteverdi.
Ca 400 besøk i uka er mer enn det jeg forventet, men med omtale i HA og andre medier, så har ryktet spredd seg fort.

Nå skal jeg ikke se bort ifra at antall treff kommer av at vi denne sesongen har hatt tidenes vinter i Halden.
Det har vært sammenhengende skiføre fra 2. juledag og ut hele februar(og natt til 1. mars kom det nye 10cm med snø).
Antall dager med + grader, kan telles på én hånd.

Siste del av februar, så var faktisk det største problemet at det kom for mye snø!
Løypemannskaper rundt omkring i Halden har hatt mer enn nok med å holde løypenettet oppe mellom alle snøfallene.
Her er det bare å berømme alle sammen med en fabelaktig innsats!

Hvis jeg tar et tilbakeblikk på hvordan selve bloggen har fungert, så vil jeg si den har fungert bra.
F.eks Høiåsmarka har hatt hyppige oppdateringer, hvor løypemannskap har vært meget flinke til å legge inn melding når løyper er oppkjørt.
Det samme gjelder Prestebakke/Bokerød.
Ertemarka ligger litt etter, så her håper jeg flere kan kommentere. Savner spesielt at løypemannskap selv kommenterer når det er oppkjørt.

Det største minuset, er at ingen har kommentert andre løyper i distriktet.
Litt av målet med siden var at folk skulle få informasjon om løyper som ikke er så kjente.
Men mulig dette kommer av at det ikke er så mange andre løyper rundt omkring...
Savner også løypeinfo om Aspedammen.

Fremover håper jeg at jeg kan få inn litt mer info på sidene og litt flere løypekart.
Hvis noen skulle ha lyst, så er det selvsagt bare å komme med info jeg kan legge ut.

Til slutt må jeg få kåre Henry Arnfinn til månedens skribent :-).
Han har kommet med flere meget lange, informative og humoristiske kommentarer fra hans turer med løypemaskinen i Høiåsmarka.

Da satser vi på at det flotte skiføret fortsetter utover i mars.

/Frode

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar